donderdag 28 mei 2015

28-05-15

Ooijpolder

- Huismus
- Gierzwaluw 
- Grasmus
Hij acteerde dat hij een graspieper was. Kwetterend vloog hij steeds een stukje omhoog, om zich vervolgens weer omlaag te laten vallen.
- Kneu
- Putter
Een zestal puttertjes in het hoge gras. Die andere, bruine vogeltjes die bij ze zaten waren dácht ik kneutjes. (Ze zaten nogal ver weg, en waren allemaal nogal beweeglijk.)
- Blauwe reiger
- Veldleeuwerik 
- Boerenzwaluw 
- Gele kwikstaart 
- Graspieper 
- Kievit
- Pimpelmees 
Een zestal jonge, uitbundig kwetterende pimpelmeesjes in een boom. Ze fladderden voortdurend van tak tot tak, de hele boom door. Vliegoefeningen, denk ik.
- Grauwe gans
Met jonkies.
- Witte kwikstaart 
- Scholekster 
- Steenuil
Het Ooijse steenuiltje was deze keer 'thuis'. Hij zat bovenop een lantaarnpaal aan de weg. Toen ik wat dichterbij kwam vloog hij verontwaardigd in een boom.
- Buizerd
De bruine kiekendief liet zich vandaag helaas niet zien. Maar ik ben nog steeds blij (en een beetje trots) dat ik gisteren 'aanvoelde' dat het geen buizerd was. Voordat ik hem intensief met mijn kijker begon te determineren.
- Mannetjesfazant 
Twee stuks
- Aalscholver 
- Zanglijster 
- Vink
- Tjiftjaf 
- Ooievaar 

Verhip, ik heb geen roodborsttapuit gezien. Ongelooflijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten