woensdag 15 mei 2019

Strip: De fietsvogelaar

Grappig. Allerlei collega's raken geïnspireerd door mijn "geneuzel over vogels". Onbewust hielp ik de eigenaar van dit citaat al een paar keer aan scenario-ideeen voor zijn Freek Vonk-strip. De scenaristen van de Eppo-strip over dat beroemde blonde en donkere jongetje lieten een van hun bijfiguren achter een tureluur aanjagen. (Inmiddels verschenen in Stripglossy.) Collega R. liet me zelfs even figureren in het laatste plaatje van zijn Opa-strip. Collega L. vulde al eerder twee pagina's van zijn stripdagboek met onze vogelavonturen. Collega's B. en v/d M. lieten al eens vogelaars figureren in hun strip-voor-oude-mensen in omroepblad Max. En zonder mijn uiterst bescheiden persoontje was deze hilarische Dirkjan-strook van collega R. wellicht nooit verschenen. Ik vergeet vast nog iemand.

Edit: S1ngle, van collega K. en de W. (Hier meer S1ngle.)


Zelf maakte ik vorig jaar een kort Fietsvogelaar-kerstverhaaltje voor Eppo stripblad. Ik twijfel of ik het moet plaatsen. Niet omdat het half mei is. Ik vind het eigenlijk niet zo geslaagd. Maar dat geldt voor bijna al m'n werk dus dan kan dit er ook nog wel bij.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten