woensdag 4 juni 2014

Schuim

Vreemde plukjes wit schuim op m'n kletsnatte knieën. (Op een harde regenbui had ik me ingesteld. Alleen niet op zo’n lange. Hét moment dat ik de sleutel in mijn voordeur stak hield-ie op.) Ben ik onderweg bevrucht door een dubieus insect, of heb ik het meegeschept van het lange, natte begroeisel langs de weg? Zullen we het ooit weten…?!

Verder:

Een klein groepje putters. Stuk of drie.
Een ooievaar. (Nieuw nest ontdekt, het wordt al wat gewoontjes.)
Een vissende, witte lepelaar. (Of zijn die altijd wit?)
Een reiger die er niet uitzag als zo’n ordinaire. (Straks even opzoeken.)

Maar het begon allemaal heel frusterend met allerlei onbekende, prachtig zingende vogeltjes in het riet, die zich niet, nauwelijks of van een nét te grote afstand lieten zien.
Met als veruit nieuwsgierigs makende, het beestje dat zich van rietstengel naar rietstengel bewoog maar mij nog geen glimp op zijn kwetterende vogelsnuitje gunde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten