maandag 24 april 2017

De fotocamera die ik gebruik



Iemand die dit blog al volgt vanaf het moment dat ik hier simpelweg lijstjes van mijn waarnemingen plaatste (om de vogelnamen goed te leren kennen), soms vergezeld door wat krabbeltekeningetjes, vroeg mij welke fotocamera ik gebruik. Wellicht zijn daar meer mensen in geïnteresseerd. Het is de Canon Powershot SX60 HS. Een compactcamera waar je enorm ver mee kunt inzoomen. Ideaal apparaatje voor determinatie- en bewijsfoto’s. En soms kun je er zelfs mooie foto’s van redelijke kwaliteit mee maken. Zonder dat je met enorme telelenzen hoeft rond te sjouwen. De foto’s die ik hier plaats zijn overigens vrijwel allemaal bijgesneden. Kijken en composities snijden is mijn grootste talent wat foto’s maken betreft. Technisch ben ik een onbenul. Alle foto’s zijn gemaakt in de automatische stand.

Zo. Hopelijk krijg ik nu voor deze reclame een gratis fotorolletje toegestuurd door Canon.


Foto hierboven (rechts): Jolanda Wannet.

2 opmerkingen:

  1. Geen filmrolletje maar wel een bedankje van mij.
    Doet het zeker niet slecht dat toestelletje, maar dat komt natuurlijk mede door het oog en de vaste hand van de fotograaf.
    Groet, Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het oog en de twee seconden-zelfontspanner die ik bijna altijd gebruik...

    BeantwoordenVerwijderen