zondag 6 september 2015

06-09-15

Terwijl ik druk bezig ben (wel tien minuten) met het determineren (slecht licht, zal ik maar zeggen) van een dertigtal zwaluwen boven Het meertje, knalt er opeens een roofvogel (merk onbekend) in mijn verrekijkbeeld, die één van de huiszwaluwen (het waren huiszwaluwen) bij z'n kladden pakt en snel weer tussen de bomen verdwijnt. Nou ja, ik weet niet helemaal zeker of hij beet had. Het ging me allemaal een beetje veel te snel. Maar spectaculair was het. Dat vonden de paniekerig roepende meerkoeten ook.

Ooijpolder / Wylerbergmeer 

- Lepelaar
Een stuk of veertig lepelaars in de Oude Waal.
- Nijlgans
- Boerenzwaluw
- Blauwe reiger
- Torenvalk
- Kokmeeuw
- Roodborsttapuit
- Waterhoen
- Huiszwaluw
- IJsvogel
Ik zag er vijf. Twee vliegend, één op een tak en twee op een tak. Dubbeltellingen sluit ik niet uit...
- Fuut
- Zwartkop
Een klein vrouwtje zwartkop. Juveniel, vermoed ik.
- Grote zilverreiger
Drie stuks.
- Steenuil

Geen opmerkingen:

Een reactie posten