dinsdag 1 september 2015

Teek

Tijdens het poepen ontdek ik een moedervlekje in mijn lies. Het voelt echter hard en glad aan. Ik pulk hem vrij makkelijk los. Het blijkt een teek ter grootte van een speldenknop te zijn. Hij laat een klein rood plekje achter. Die moesten we de komende dagen maar eens in de gaten houden. Zat dat beestje daar echt al sinds mijn laatste vogeltocht? Dat was afgelopen zaterdag, vier dagen geleden. Of is hij in de tussentijd via mijn kleding langs mijn been omhoog gekropen? Heb ik me zaterdag dan niet op teken gecontroleerd? Dat doe ik normaal gesproken áltijd. Ook stop ik bijna altijd mijn broekspijpen in mijn sokken als ik de wat ruigere natuur in ga. i.v.m. met mijn teekfobie. Nou ja, één procent kans dat ik met de ziekte van Lyme besmet word. We hopen er maar het beste van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten