zaterdag 26 november 2016

Middelste zaagbek

Ik dácht dat ik hem gezien had. De middelste zaagbek in de Bisonbaai. Maar thuisgekomen ging ik toch twijfelen of het niet 'gewoon' een vrouwtje grote zaagbek was. Ik heb nog wat verrekijkerfoto's gemaakt maar de zaagbekken zaten te ver weg. Ik geloof tenminste niet dat er iets aan te determineren valt. Nou ja, de mannetjes zijn wel duidelijk. Er schijnt overigens een hulpstukdingetje te bestaan waarmee je betere, of zelfs goede iPhone-foto's door je verrekijker kunt maken. Dus ik moest maar eens naar dat hulpstukdingetje gaan kijken. Voor een 'bewijsfoto' is dat toch wel prettig.
















Groot (mannetjes).
















Groot (vrouwtje).
















Middel (vrouwtje). 
(Inmiddels goedgekeurd op waarneming.nl.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten