dinsdag 27 december 2016

Bosuil [2]

Gisteren zag ik op een halve kilometer afstand een wit stipje bovenop een struik dat best wel eens een klapekster geweest zou kunnen zijn. Maar voor hetzelfde geld was het een albinokramsvogel, dus ik heb hem niet geteld. Vandaag kreeg ik de gevederde beul echter goed in beeld en kon ik zelfs een vaag bewijsfotootje maken.
















Daarna ben ik omgereden naar huis via een bosrijke route. In de hoop op een roepende bosuil. En warempel, ik hoorde hem! (Het zal wel helemaal niet zo bijzonder zijn. Maar ik kom doorgaans niet in het bos als het donker is. Veel te bang dat passanten mij een enge man vinden.) Voor een goede geluidsopname moet ik nog eens terugkeren. Langskomende auto's, fietsers, wandelaars met lantaarns en overvliegende kolganzen (!) gooiden roet in het eten. Wordt dus vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten