zondag 11 december 2016

Raaf

'Wat een raar geluid maakt die roofvogel daar in de lucht'. Verrekijker erbij. RaafDe zwarte joekel in een boom wat verderop was er misschien ook een. Maar die hield zijn snavel en bleek verdwenen te zijn toen ik zat te kijken hoe de officieel gedetermineerde raaf achter de boomtoppen verdween. Een tijdje terug werd ik door collegavogelaars geattendeerd op één schamel ravenroepje, een kilometer verderop. Dat was mijn eerste raaf. Van top tot teen getopt door deze waarneming!

Geen vrouwtje krooneend op de Kraaijenbergse Plassen. Of misschien viel ze niet genoeg op tussen al die andere vrouwtjeseenden die ook zonodig bruin moeten zijn. Wel heb ik heel mooi een mannetje brilduiker kunnen bekijken, een groene specht zien wegvliegen en mijn eerste Kraaijenbergse Plassen-grote gele kwikstaart waargenomen. En dat allemaal op de verjaardag van wijlen mijn moedertje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten