zondag 21 juli 2019

Suus, Sas en de fietsvogelaresse



Zo’n een á twee keer per jaar gaan collega L. en ik vogelen. 
L. woont vlakbij het vogelrijke Waterrijk-Oost. We kunnen er vanuit zijn huis zo naartoe lopen. Die tochtjes bieden veel inspiratie voor een zolderkamerstriptekenaar. Eerder maakte L. al een dagboekstrip over onze eerste vogeltocht. Deze week laat hij in weekblad Tina zijn stripfiguren Suus en Sas op stap gaan met hun nieuwe vriendin Marcine. Die wel heel sterk doet denken aan ene fietsvogelaar... Ook het avontuur dat het drietal beleeft komt me heel bekend voor!





Van de (blauwe) reiger en het puttertje had ik geen foto gemaakt.




Het door L. ontdekte paapje kon ik wel vastleggen.







Net als de zeearend die zo wonderschoon over ons heen vloog. In het verhaaltje kun je ook de omgeving van Waterrijk-Oost (bij Arnhem) herkennen.

De Suus-en-Sas-vierpaginastrip staat in Tina 30 - 2019. Die ligt op het moment van schrijven al een paar dagen in de winkel. Bij mijn Albert Heijn is het laatste exemplaar door ondergetekende gekocht. De aflevering zal t.z.t. vermoedelijk in een album verschijnen.

Tekeningen: © Gerard Leever 2019

Geen opmerkingen:

Een reactie posten