donderdag 8 oktober 2015

Broer C.

Broer C. vraagt of ik zin heb om samen met hem zijn nieuwe, übermoderne fiets op te halen. Dat heb ik. Grappig hoe twee broers totaal verschillend naar hun omgeving kunnen kijken. C. ziet nieuwe bruggen, glimmende trapleuningen en een fietspontje; ik zie paaltjes, boomtoppen, de lucht en vogels. Toch weet ik hem heel even mee naar de Ooijpolder te krijgen om hem wat vogels te laten zien. Geen grauwe klauwier, maar verder wel een prima oogst: steenuil, mannetje en vrouwtje roodborsttapuit, twee opvliegende grote zilverreigers en een torenvalk. En die roepende, laag over het water vliegende vogel is toch zeker wel een ijsvogel?! Toch twijfel ik. De roep leek wat anders te klinken, volgens mij was hij wat aan de grote kant en bewogen zijn vleugels wat langzamer. Grootste twijfelmaker: ik zag geen blauw. Al kan dat aan het licht gelegen hebben. Maar wat kan het dan geweest zijn?! Stom, die twijfel over zo'n makkelijke vogel. Nou ja. Terwijl C. vooruit fietst om dochter G. op te halen, zie (en vooral hóór) ik nog een grote gele kwikstaart.

's Avonds volg ik op m'n allercontactgestoords de VWN-
vervolg-vogelcursus voor gevorderden, met als onderwerp 'de vogeltrek'. (Terwijl ik helemaal niet gevorderd ben! Ik moet zelfs nog aan de beginnerscursus beginnen. Niet doorvertellen!) Leuke en leerzame avond. Komende zaterdag gaan we het in de praktijk brengen. Als mijn getormenteerde lichaam tenminste een beetje meewerkt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten