woensdag 14 juli 2021

Kleine Jochem















Collega De Heer vroeg mij een strip te tekenen voor de verjaardag van Tim, de jonge hoofdredacteur van jeugdstripblad Jump. Margreet kan ik natuurlijk (bijna) niks weigeren. Bovendien leek het mij een goede gelegenheid om een oud strip-ideetje uit te proberen. Een strip over een vogelaar. Met een jonge versie van een van Nederlands bekendste komieken in de hoofdrol. Die komiek zorgt niet alleen voor de broodnodige naamsbekendheid; hij is ook nog eens heel leuk om te tekenen voor een slapsticktekenaar als ik. 

















Verder wilde ik ook nog wat vogelvoorlichting in de strip geven. In dit geval love-birds-voorlichting. Het resultaat is best leuk maar voldoet niet aan mijn verwachtingen. Dus het blijft vooralsnog bij deze one-shot. (Dat scheelt me ook weer zeven miljoen euro aan auteursrechten die ik waarschijnlijk aan de bekende komiek zou moeten betalen.)



























In de dubbeldikke zomeruitgave van Jump vind je behalve deze tweepaginastrip, ook een kort interview met De fietsvogelaar. Lees: mij. Over strips en over... vogels! Daarvan vind je er nogal wat in dit nummer. 



























Ook (strip)interviews met wereldkampioen vogelkijken Arjan Dwarshuis en vogelbeschermingambassadeur Camilla Dreef. En heel veel strips als Sjors en Sjimmie, Gilles de Geus, Roel en zijn beestenboel, Boes, Swamp Thing, Suske en Wiske junior, Kid Lucky enz., enz. De jonge Fietsvogelaar had dit boekje maar wat graag in zijn handjes gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten