vrijdag 28 april 2017

28-04-17

Om 's nacht kort maar stevig te kunnen slapen besloot ik mezelf fysiek te vermoeien door nog wat in de Ooijpolder te vogelen. Zodat ik de volgende dag redelijk uitgerust om vier uur 's ochtends (!) kon opstaan voor een vogelexcursie in De Hamert




Leuk fotomomentje van een tureluur die twee wilde eenden passeert.




Zonder de waarneming van zo'n prachtig puttertje is een halve vogeldag eigenlijk niet geslaagd.




Deze onscherpe gekraagde roodstaart zou wel eens het enige exemplaar in de hele Ooijpolder kunnen zijn. (Ik roep maar wat hoor.)




Staartmees op de uitkijk. Zéér beweeglijk vogeltje.




Nou vooruit, laat ik deze niet al te opwindende foto van een lepelaar ook maar plaatsen.




Hoogtepunt was de waarneming van dit beflijstervrouwtje. Ter plekke was ik nog niet helemaal honderd procent overtuigd dat het daadwerkelijk een beflijster was. Thuis achter mijn computer was het echter overduidelijk. Kijk eens hoe stoer ze staat. Power-merel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten