maandag 17 april 2017

Voor mij geen meubelboulevardbezoek

Tweede paasdag. Ik ging voor de tien beflijsters, drie bonte strandlopers en zwarte ruiter die een dag eerder in de Millingerwaard gezien waren. Maar kwam terug met wat meer gewone waarnemingen. Zelfs de paashaas liet zich niet zien. Een paar foto's.



Het begon goed, want ik werd direct bij aankomst verwelkomd door de zon en een ruiende ree.



En een vriendelijk poserende kneu. Wat een leuke vogeltjes zijn dat toch.



WitgatjeFoto’s maken maakt het achteraf determineren toch wel een stuk makkelijker. (Als er geen tureluur op staat tenminste…)




Mijn favoriete foto van de dag. Lekker groen. Het is een fitis.



Lepelaar met opwaaiende kuif en twee grauwe ganzen.



Op de terugweg kwam ik deze gele kwikstaart tegen. Ik hoopte stiekem op een bijzondere versie. Een EngelseKaspische of citroen-kwikstaart. Maar hij ziet er alleen opvallend bleek uit. Wat misschien ook wel door het licht komt. Gele kwikstaarten bekijken blijft hoe dan ook altijd leuk door de kans op een bijzondere exemplaar. Hetzelfde geldt voor de witte kwikstaart. Daar bestaat ook nog een rouw- en Marokkaanse ondersoort van. Die laatste is in Nederland geloof ik nog nooit waargenomen. Misschien moest ik die maar eens gaan zoeken...

O ja, nog steeds geen koekoek! Wel m'n eerste grasmus van het jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten