donderdag 18 december 2014

18-12-14

Ooijpolder / Bisonbaai

- Kolgans
- Nijlgans 

- Buizerd
Door zijn spierwitte kop, borst en (gedeeltelijk wit) vleugels hoopte ik even met een visarend te maken te hebben. Maar toen begon-ie te miauwen...
- Slobeend 
- Wintertaling 
- Torenvalk 
- Fuut
- Kuifeend
- Roodborst 
- Pimpelmees 
- Vink
Tot mijn vreugde hebben vinken een makkelijk te herkennen, eenvoudige roep. Héél langzaam leer ik steeds weer wat vogelgeluiden bij.
- Alpinopetvogeltje 
Het geluid van de mat- dan wel glanskop moet ik er echter nog even flink instampen. Lastig, want die zie je (ik) minder dan vinken. En gezang in het echie onthoud ik makkelijker dan die van een geluidsopname.
- Koolmees
- Blauwe reiger
- Grote zilverreiger 
Ik heb een zilverreigerslaapplaats ontdekt. Maar ik zeg lekker niet waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten