donderdag 21 januari 2016

21-01-16

Heb ik die Ooijpolder-2016-klapekster nou wel of niet gezien? Héél even had ik wat grijswittigs op de top van een boom in beeld, op een plek waar hij eerder gesignaleerd is. Dus het zóu kunnen. Ik ga nog maar eens terug voor een onbetwiste determinatie.

De laatste paar keer vogelen kwam ik regelmatig staartmeesjes tegen (zal wel toeval zijn) maar met z'n drietjes schuifelend over het ijs had ik ze nog niet gezien.

Een haas op twee meter afstand! Hij was dan ook ziek of gewond en kon zich niet meer uit de voeten maken. Dat hij maar vredig dood moge vriezen (schijnt een zachte dood te zijn, voordat u mijn ramen ingooit) en dat een hongerige buizerd hem maar lekker als avondmaal moge gebruiken. 

Vloog daar nou een havik in silhouet voorbij? Als ik zijn vlucht mag geloven wel; fladderend met glijpauzes. Net als de klapekster toch maar niet op waarneming.nl gemeld. Daar kun je overigens wel de (meeste) andere vogels die ik vandaag gezien heb terugvinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten