maandag 25 januari 2016

25-01-16

Ai, na een flinke vogeldip heb ik de smaak weer te pakken. Nu ga ik natuurlijk weer véél te véél vogelen. (Jippie!)

De klapekster zag ik vandaag niet, maar de twee grote gele kwikstaarten die elkaar in rondjes achtervolgden bij het HD-gemaal waren minstens zo leuk.

Mijn dode haas was weg! En ik had me nog zo verheugd op het rottingsproces! (Puur uit biologisch oogpunt, hè. Heus.) Op waarneming.nl zag ik dat de klapekster vandaag vlakbij hem in de buurt heeft gezeten. Misschien heeft die hem ergens aan het prikkeldraad gespietst.

Verder zag ik m'n eerste wintertaling van dit jaar plus een luie tjiftjaf die blijkbaar liever hier in Nederland overwinterde dan naar het zuiden te trekken. Nou ja, op de warmste 25 januari ooit gemeten geef ik hem groot gelijk.

Waarneming.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten