zondag 14 februari 2016

(Geen) pestvogel

In m’n pyjama, ontbijtend voor het keukenraam, zie ik een viertal zwarte silhouetten in de boom aan de overkant van de straat zitten. Wat zouden dat kunnen zijn? Geen merels, geen kauwtjes… even de verrekijker erbij pakken. Ik ontwaar iets beiges, iets zwarts bij het oog… meer verrekijkkans krijg ik niet want ze vliegen naar een andere boom. De vlucht komt me niet bekend voor. Het zouden toch geen pestvogels zijn…?! Bevend van opwinding kleed ik mij snel aan en spoed me naar buiten. Daar tref ik wat verderop slechts een gaai aan. In z’n eentje. Qua pestvogel een geval van te mooi om waar te zijn, vrees ik.

Maar zitten gaaien dan wel eens in groepjes van vier…? (Vast wel.)

EditVerhip, zouden het appelvinken geweest zijn, zo hoog in de boom? Ook beige en zwart bij het oog. No... No... Nooit zal ik het weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten