zaterdag 6 februari 2016

Speedy Gonzales

Volgens mij is het een middelste bonte specht! Een beetje een bollig lijf, roze-achtige staart (maar het begint al te schemeren) en hij zit op een horizontale tak. Wat voor hoedje heeft-ie? Ik kan het niet goed zie... 'Pas op!' Twee jonge jongens slingeren me deze waarschuwing naar het hoofd terwijl ze op hun fietsen hard het bergpad af komen racen. Ik doe een stap naar voren en ben m'n bonte specht natuurlijk onmiddellijk kwijt. Lichtjes geïrriteerd speur ik de boomtoppen af en stop ik bij het zwarte silhouet van een vogel tegen een stam. Is 'm dat? Nee, het is een groene specht! Toch nog gezien dankzij die twee baldadige Speedy Gonzalessen.

Toevallig had ik onlangs nog de beschrijving van een zwarte mees gelezen, zodat ik hem onmiddellijk herkende aan de witte vlek op z'n achterhoofd.


Mars' waarnemingen van vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten