vrijdag 19 februari 2016

Vogelcursus voor beginners 2016

Na afloop van de eerste vogelcursus voor beginners-avond besloot ik het Erasmusgebouw via de loopbrug, die daar over de Heyendaalseweg loopt, te verlaten. De lichten waren al uit, en een omroeper had laten weten dat het gebouw gesloten werd, maar de schuifdeuren gingen nog gewoon open. Nou ja, als je van buiten naar binnen liep, kwam ik aan de overkant achter... Opgesloten! Deuren dicht aan beide kanten! Even gevloekt, niet overstuur geraakt en na een tijdje wachten op een toevallige passant om paniekerig naar te zwaaien, toch nog een zijdeur ontdekt die van binnen naar buiten open kon. Godallemachtig, wat een spannende en spectaculaire dingen maak ik toch mee op m'n ouwe dag!

De cursus zelf was heerlijk relaxed; ik wist alles al! Dat heb ik nog nooit meegemaakt in een klaslokaal! Alle besproken vogels had ik al in levende lijve gezien. Nou oké, eerlijk is eerlijk, de rietgans moet ik nog even determineren. Waarschijnlijk verschillende keren straal overheen gekeken omdat-ie zich als grauwe gans had vermomd. Hopelijk zie ik hem komende zaterdag bij de eerste cursus-excursie. (Paraplu mee!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten