donderdag 21 september 2017

De geheime vogel [2]

12 juni 2017.

'Achter me langs zie ik hem in een rechte lijn zijn nest in vliegen. Ik geloof m’n ogen bijna niet! De vogelzelfontdekking van m’n leven. Of op z'n minst van het jaar. Als ik hem invoer op waarneming.nl wordt hij automatisch vervaagd en onder embargo gesteld. Natuurlijk is het nieuws allang rondgegaan. In de tijd dat ik er ben wordt de vogel achtereenvolgens bezocht door een vogelgraaf, een wat oudere vogelaar (ik moest half gedraaid door het volop met gras en brandnetels begroeide pad teruglopen omdat de grijns op mijn gezicht er anders niet doorheen paste. Dus hij had gelijk in de gaten dat ik Hem gezien had), een clubje vogelaars, nog een vogelgraaf en een gezin met een uitlegpapa. Waardoor ik uiteindelijk vertrek met een licht dierentuinbezoekgevoel. Desalniettemin heel leuk dat ik hem nu in het echt heb gezien. Daar had ik bijna niet op durven hopen. De van de opwinding en de door de hoge moeilijkheidsgraad slecht geworden foto’s maak ik over zevenenvijftig jaar openbaar op dit blog.'

Nou vooruit, iets eerder dan. (Bovenstaande tekst komt uit dit bericht.) Twee buidelmeesnesten hingen er in de boom. Een oud nest waarin een paartje met succes had gebroed en een nieuw nest waarin ze broedpoging twee gingen wagen. Om het nieuwe nest te bouwen werd het oude nest gesloopt. Foto's!




Het nieuwe nest.





Het oude nest.




17 juni 2017, een week later.





Kiekeboe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten