maandag 20 oktober 2014

Tafeleend

Jongens (meisjes ook), mijn dag is goed; ik heb vandaag de tafeleend ontdekt. Nee, niet op tafel. Felicitaties graag per mail. 

Bemmelse waard

- Torenvalk
- Grauwe gans
- Aalscholver
- Fuut
- Meerkoet 
- Buizerd
- Bij
Een drietal bijen kwam naast me op een bankje zitten. Best gezellig.
- Blauwe reiger
- Tafeleend
Leuk om weer eens een 'nieuwe' vogelsoort ontdekt te hebben.
- Slobeend 
- Putter
Een groepje puttertjes. Ik dacht eigenlijk dat ze naar het zuiden waren vertrokken. Maar ze blijken 's winters (gedeeltelijk?) gewoon hier te blijven. Aangevuld met exemplaren uit Scandinavië. Hoezee!
- Roodborst
Hij floot even heel mooi voor me.
- Koolmees 
(Kan ook een pimpelmees geweest zijn. Hij was me te snel af.)
- Kolgans 
- Grote zilverreiger 
- Knobbelzwaan 
- Kuifeend
Ik vind het een fijn beestje. De meest op een badeend lijkende eend. Qua vorm dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten