vrijdag 21 november 2014

Kramsvogel

Zo'n zonnige dag kan ik niet zomaar even links laten liggen. Hup, op de fiets!

Grijze kop, zwart rond het oog, grootte van een lijster, in een bessenboom, dat kan haast niet anders dan een kramsvogel zijn geweest. Mijn eerste!

Ooijpolder / Bisonbaai

- Kolgans 
- Wulp
- Grote zilverreiger
Tegen de twintig kwam ik er tegen, verspreid over verschillende weilanden en waterplassen.
Meer witte dan blauwe reigers!

- Aalscholver
- Nijlgans 
- Torenvalk
- Slobeend 
- Wintertaling
- Spreeuw
- Koolmees
- Putter
- Blauwe reiger
- Roodborst 
- Legerhelikopters
Twee stuks. Ze joegen mijn puttertjes weg.
- Kuifeend
- Groenling
Ik zag er twee bij de Bisonbaai. Dat maakt vier groenlingwaarnemingen in 45 jaar! 
- Koperwiek 
- Kramsvogel
- Groene specht
- Buizerd
- Fuut
- Winterkoning

O ja, natuurlijk zag ik ook eksters, merels, zwarte kraaien, kokmeeuwen, wilde eenden en meerkoeten. Maar omdat je die áltijd ziet noteer ik ze niet (altijd) in mijn natuurlogboek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten