zondag 30 november 2014

Steenuil

Ga ik naar de verjaardag van mijn nichtje; zit er gewoon een steenuil op het dak van de buren. Dubbel feest! 

Natuurlijk wil mijn schoonzusje de buizerd in de tuin (lees: het weiland) van mijn broer wel zien. Ik wijs haar het boompje waar hij in zit en hoor opeens een vogelroep die ik niet ken. Nieuwsgierig loop ik naar de hoek van het huis en kijk ik in de richting van het 'lawaai’. Op het dak van een boerderij een stukje verderop zie ik een steenuil. Opgewonden roep ik uit: 'een steenuil! Er zit een steenuil op het dak van de buren!’. Ik kijk opzij. Mijn schoonzusje zit allang weer binnen aan de witte wijn.

Appeltern (plus de autorit naar)

- Grote zilverreiger
- Aalscholver
- Buizerd
Mijn broer had hem (of een ander) al eens op wacht naast een molshoop zien zitten.
- Steenuil
Ik kon hem nog aan mijn broertje en een ander enthousiast familielid laten zien maar snel daarna werd het beestje verjaagd door een ekster die vlak naast hem ging zitten.
- Winterkoning
Terwijl mijn broer zijn bioscoop in de garage toonde, trok ik zijn publiek weg door te roepen dat er een winterkoninkje op het hek van de buren zat.
- Pimpelmees
- Koolmees
- Vink
- Meerkoet
- Fuut
- Konijn
Er gingen een hoop konijnen voor me op de vlucht.
- Turkse tortel
- Houtduif
- Holenduif
- Spreeuw
- Kolgans

In een struik in de tuin van mijn broer hoorde ik nog onbekende vogels kwetteren. Helaas kon ik niet achterhalen van welk merk ze waren.
Hetzelfde geldt voor verschillende in de schemering vliegende vogelzwermpjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten