woensdag 1 juli 2015

Boomvalk?

Vanavond fietsvogelde ik een warmere versie (32 graden) van de route van afgelopen zondag. Ik kwam veelal dezelfde vogels tegen; de kluut en het steenuiltje zaten zelfs weer precies op de plek waar ik ze een paar dagen geleden ook zag. Wat wel verschilde was de groenling, die zo vriendelijk was om zich even, zittend op een draad, goed te laten bekijken, én een kleine, donkerbruine roofvogel die als een zwaluw laag over het struweel langs de Bemmelse dijk vloog, om er vervolgens snel vandoor te fladderen. Hij vloog anders dan een torenvalkje, meende ik gelijk te zien. Ook zag ik een rode broek (maar ik wílde ook heel graag een rode broek zien...) en een donkere baardstreep (maar ik wílde ook heel graag een donkere baardstreep zien...), dus ik dacht onmiddellijk aan de boomvalk. Nieuwe vogel! Maar omdat ik na een paar minuten zoeken in de richting waar hij verdwenen was, alleen maar een biddend torenvalkje tegenkwam, tel ik hem maar niet officieel. (Misschien was de hitte in m'n kop geslagen.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten