woensdag 23 maart 2016

23-03-16


Misschien zit die lepelaar van een paar dagen geleden er nog wel. In ’t Zwanenbroekje kom ik hem echter niet tegen. Wel o.a. wat berg- en krakeenden, twee grote Canadese ganzen en een zanglijster. En een drietal eenden die me niet bekend voorkomen en grotendeels door het riet aan het zicht worden onttrokken. Zomertalingen...? Dat zou mooi zijn! Maar op hun kop, die ze bijna continu onder water houden, ontdek ik geen uit de hand gelopen witte wenkbrauw. Wel een witte nek die richting kop uitloopt in een streep. Nu zie ik ook de opvallend spitse staart. Pijlstaarteenden! Die heb ik alleen nog maar als grijze stipjes in de Oude Waal kunnen waarnemen. Wat een mooie, elegante beestjes! Ze zijn zo vriendelijk om nog even voor me de lucht in te gaan, zodat ik hun welgevormde lijfjes ook in de vliegstand kan bekijken. Fraai!

Mars' waarnemingen van vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten