vrijdag 10 juni 2016

09-06-16

Twee grote bonte spechten in een boom achter het graf van mijn ouders. Reïncarnaties! Dat kan niet anders! Ik ga snel contact opnemen met een spechtenfluisteraar om te vragen wat ze mij zoal te zeggen hadden. Vermoedelijk: knoop je jas dicht, doe een das om, was eerst je handen (enzovoort.) Er passeert ook nog een dikke bromvlieg op de geluidsopname.

Doorgefietst naar de Hatertse vennen en daar álle typische HV-vogels gezien: boomvalk, dodaars, gekraagde roodstaart, grote bonte specht, groene specht en zwarte specht. Die laatste liet zich heel goed bekijken. Hij zat op een vijftigtal meter, met brede schouders en open snavel, te zonnebaden op de grond. Zo in het zonlicht zag zijn glanzende kruin er fluweelrood uit. Ik vraag me af of hij me in de gaten had, met z'n opvallende gele ogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten