vrijdag 9 september 2016

Keent

Na mijn visarendwaarneming bij Batenburg gistermorgen, ben ik nog even doorgefietst, 'ietwat' omgereden en kwam ik min of meer per abuis in natuurgebied Keent terecht. En daar is het mooi zeg! Vooral met de zon op je bol. Bij een plas kwam ik wat steltlopers tegen. Geen puf meer om ze uitgebreid te determineren, maar ik meende in ieder geval kleine plevieren, een kemphaan en wat bonte strandlopers waargenomen te hebben. Helaas ligt de plas aan een vrij druk fietspad, dus veel gevaar voor fietsbejaarden die 'Kijk, die man ziet wat!' roepen en vervolgens vol op de rem gaan staan om te vragen wát je dan ziet. Vogels, mensen! Ik zie vogels!
















Ra ra, wat zijn wij?

Nee hoor, ik deel mijn vogelliefde graag. Dat moet ook volgens de statuten van mijn vogelwerkgroep. En dat die mensen vaak teleurgesteld doorfietsen omdat je geen ultrazeldzaam vogeltje in beeld hebt, daar leer ik ook wel mee te leven.
BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten