maandag 12 september 2016

Kleine zilverreiger [2]

Vorig jaar moest ik nog in spanning afwachten tot hij zijn gele tenen uit het water optilde voor een zekere determinatie. Vanmiddag zag ik tijdens het langsfietsen vanaf de dijk gelijk dat het een kleine zilverreiger was. Inderdaad een stuk kleiner, en veel beweeglijker dan zijn grote neef. Met een donkere snavel. Zijn korte, stompe vleugels deden me aan de ralreiger van een tijdje terug denken. Tijdens het opvliegen liet hij me ook nog zijn gele tenen zien. Vogels worden steeds mooier naarmate je er meer kijk op krijgt!


Wel flauw dat hij mijn enige kans op een rédelijke verrekijkerfoto verpestte door er één seconde voor de klik vandoor te gaan.

Op dezelfde plek zaten ook twee groenpootruiters. Dankzij de verschillende steltlopertjes die ik de afgelopen tijd heb kunnen waarnemen zag ik nu dat het eigenlijk best wel grote vogels zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten