donderdag 8 september 2016

Visarend [4]

Vandaag had ik ontzettend veel geluk en kon ik spectaculaire filmopnames maken van een jagende visarend in de Liendense Waard. Ik denk dat ik de video naar BBC Human Planet ga sturen. Tegen fikse betaling.



Oké, twee keer in een week naar de visarend gaan kijken is wel wat overdreven. En mijn fietsbillen zeggen ook uitdrukkelijk 'nee' tegen een derde keer. Deze week. Maar het is daar zo mooi! En het weer was zo lekker warm! En stel je voor dat ik morgen door een bus word platgereden en ik was vandaag níet naar die prachtvogel wezen kijken... Dat zou toch doodzonde zijn geweest!

Bovendien kreeg ik vandaag maar liefst twee nieuwe Gelderse vogels geserveerd door andere aanwezige (en échte) vogelaars: twee bonte strandlopertjes en een goudplevier. De watersnip heb ik nog nooit eerder zo goed kunnen bekijken. Wat een mooi beestje. En wat fijn dat-ie zelfs door mij te determineren is.






















Watersnippen.

Verder nog iets gezien? Verschillende boom- en torenvalken, groene specht, roodborsttapuit én mijn flitsende blauwe vriend, die zich altijd zo sympathiek even aanmeldt met een hoge piep voordat hij z'n koppie laat zien. De ijsvogel

En ik twijfel of ik een raaf heb gezien. Toen hij kwam aanvliegen dacht ik dat ik een roofvogel zag en toen hij in een weiland landde, tussen een hoop kauwtjes en zwarte kraaien, viel me zijn opvallend grote snavel op. Helaas leek z'n geluid niet te kloppen. Vervolgens kon ik hem ook al snel niet meer terugvinden in het gras. Dus mijn eerste échte raafwaarneming bewaar ik nog even voor later. 


BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten