maandag 17 juli 2017

15-07-17




Gele kwikstaarten had ik eigenlijk al meer dan genoeg gefotografeerd dit jaar. Maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om deze fraai poserende jonge vogel links te laten liggen.






De kleine zilverreiger uit het vorige bericht. Ik zag dat hij de laatste dagen op verschillende plekken gezien is. Ze zullen wel op doortrek zijn. De aandachttrekkende casarca was mooie bijvangst.



Een (roepende) wielewaal zat er vandaag helaas niet in. De geelgors liet zich gelukkig wel zien. En vooral horen.



Roodborsttapuiten op een tweetal meter afstand naast elkaar. Mooie gelegenheid om het verschil tussen vrouwtje (links) en mannetje eens goed te bestuderen. Hun spitse snaveltjes vallen goed op. jammer van de rietspriet die dwars door het vrouwtje heen meent te moeten lopen.





Ook in het dierenrijk is yoga doorgedrongen. (Mijn zieke geest maakte er eigenlijk een standje 69 van. Maar yoga klinkt wat beschaafder.) Gewone oeverlibellen zijn het. Het mannetje is blauw.



Altijd even je verrekijker richting dode boomtoppen zwieren. Er kan zomaar een boomvalk in zitten. Later ging hij nog even op libellenjacht boven een waterplas. Fladderend als een zwaluw met z’n spitse vleugels.



Jullie kunnen vast geen steenuil meer zien op dit blog. Maar hij zat op een voor mij nieuwe plek. En dan moet ik hem echt even vastleggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten