donderdag 20 juli 2017

Wielewaal

Duhdeljeu. Erg overtuigend klinkt het niet, dat enkele roepje. Maar het is toch echt een wielewaal. Ik zie iets hoog over de boomtoppen schieten. Dat moet hem geweest zijn! Even later een tweede minstens zo lusteloze dudeljo. Door het gebladerte heen zie ik hem récht boven mijn hoofd, op zo’n tien meter afstand, op een tak gaan zitten. Voor ik er ook maar aan kan dénken mijn fototoestel op hem te richten vliegt hij alweer weg. Maar mijn missie, de wielewaaldip van afgelopen weekend corrigeren, is meer dan geslaagd. Een tijdje later zie ik hem ook nog even laag langs wat bomen vliegen. Zo mooi, dat geelzwart tegen het groene gebladerte. Door de flinke fietsafstand en de kleine trefkans zou dit eigenlijk mijn afscheid van de wielewaal voor deze zomer moeten zijn. Maar ik twijfel of ik wel zoveel zelfbeheersing heb. Ik wil méér wielewaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten