dinsdag 29 juli 2014

Reetjes

Reetje met twee jongen gezien. Meteen m'n dag goed!

Heumens bos

- Ree. Fietsend richting de Haterse Vennen zie ik links in het struikgewas een spannend, zeer smal bospaadje. Ik zet mijn fiets tegen een informatiebord en loop nieuwsgierig het modderige, door paarden omgeploegde pad in. Na nog geen vijf minuten zie ik op een vijftigtal meter afstand een ree staan. Zij ziet mij ook maar loopt gewoon kalm het bos in. Als ik wat dichterbij kom verschijnen er twee jonge reetjes aan haar zijde. Heel rustig verdwijnen ze in het bos, terwijl ze af en toe een blik op mij werpen. Ze laten me achter met een verrekijker voor mijn neus, en op m'n gezicht de grootste glimlach sinds drie weken tijd. Nog geen vijf minuten later zie ik nóg een jonge ree, die zich, na wat gesnuffel in het gebladerte, wél snel uit de voeten maakt. Prachtig gezicht, zo'n weghoppend jojo-reetje!
- Buizerd. Hij vloog recht over me heen, op een twintigtal meter afstand. Gevolgd door z'n broer of zus. Later, op de terugweg, zag ik er nog een, met een opvallend wit verenpak. 
- Ekster
- Lijster


Geen opmerkingen:

Een reactie posten