zondag 4 februari 2018

Foute vogels




Met in mijn achterhoofd de dreiging door een groep fundamentalistische vogelaars opgewacht en in elkaar gerost te worden, vond ik het toch wel leuk om wat foto’s van ordinaire exoten op waarneming.nl. te plaatsen. 
Deze compleet over the top uitgedoste manderijneend bijvoorbeeld. Kan moeiteloos aansluiten bij de eerste de beste carnavalsoptocht.




Zoals gebruikelijk is het vrouwtje een stuk meer ingetogen.




Nog zo’n extreme exoot. De muskuseend. De Elephant Man onder de eenden.



De oorspronkelijk uit Australië en Tasmanië afkomstige zwarte zwaan maakt het een stuk minder bont. Al ziet hij er wel een beetje uit als een zwanenzwartepiet. Met z'n roetkop en knalrood geschminkte snavel.




Als we toch met 'foute' vogels bezig zijn, dan kan deze soepeend er ook nog wel bij.

Ter vogelaarsgeruststelling; ik beloof dat ik het qua exoten bij deze keer zal laten.



Over naar de echte vogels. Twitchtijd! De grote zee-eend bij Slijk-Ewijk kon ik door getreuzel en de invallende schemering niet meer ontdekken. De geoorde fuut, die ik héél even voor een vrouw nonnetje aanzag, liet zich wel aan mij zien. "Had je maar een statief meegenomen, hè!", riep het onscherpe mormel nog.




Even dacht ik dat dit de allerlaatste foto van de ooijpolderzwartbuikwaterspreeuw zou zijn. Na dit plaatje liet hij zich twee dagen niet meer zien. Vandaag werd er echter weer een melding gedaan. Nog niet vertrokken dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten