zondag 24 augustus 2014

Lest best

Zeven uur gevogeld en 'niks' gezien.

(Behalve dan, na een fikse plensbui, de meest fantastische regenboog die ik ooit heb mogen aanschouwen. Retestrak, met een rechteruiteinde dat dwars door een rij bomen heen straalde richting de grond. Nooit eerder meegemaakt. (Geen pot goud helaas.)) 

In de schemer fiets ik terug vanuit de Millengerwaard en besluit deze keer niet de vaste route over de dijk te fietsen. Ik sla links dijkafwaarts het dorpje Erlecom in en hoor een luide, ultrakorte vogelkreet. Boven mijn hoofd schiet een blauwe raket voorbij. 'Oké, oké, als je vandaag zó weinig vogels hebt gespot, dan laat ík me wel weer even zien. Maar heel kort hoor!' moet die ijsvogel hebben gedacht. Wat een extreem sympathiek beestje is dat toch!

Ooijpolder, Millingen aan de Rijn, Bimmen (DL), Millingerwaard, Erlecom

- Meerkoet
- Buizerd
- Valk
Of een sperwer? Hij bad in ieder geval.
- Blauwe reiger
- Aalscholver
- Zwarte kraai
- Koolmees
- Haas
- Konijn
- Fuut
- Knobbelzwaan
- Platte egel
- Fokke
- Sukke
- IJsvogel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten