donderdag 21 augustus 2014

Puttertjes!

Niet gehéél ontevreden met mijn vogeloogst - mijn roodborsttapuit was wederom niet thuis maar ik had wel een valkje zien overvliegen - spring ik op de fiets naar huis. Dan hoor ik een bekend, feestelijk getsjilp. Een zwerm van zeker vijftig puttertjes vliegt, landt, stijgt weer op en daalt, enkele malen achter elkaar in het natuurweiland aan mijn linkerkant. Wat een prachtig, vrolijkmakend gezicht! Op het laatste moment toch nog een tópvogeloogst! Plus een mooi verhaal voor het etentje bij collega R. later.

Bemmelse waard

- Blauwe reiger
- Aalscholver
- Grauwe gans
- Meerkoet
- Fuut
- Kleine karekiet?
- Valk 
Een bruine parkiet. Ik gok op een torenvalk.
- Buizerd
- Putter















- Landkaartje
 Zomergeneratie: zwart met een witte band en rood-oranje streepjes op de bovenvleugel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten