zaterdag 23 augustus 2014

Schildpad

'De laatste tijd heb ik al zoveel bijzondere natuurobservaties gedaan, dat ik vandaag niks hoef te zien.’ 
Terwijl ik dit tegen mezelf zeg, kijk ik naar een omgevallen boomstam in het meer waar ik langswandel, en zie daarop twee grote, zonnebadende schildpadden zitten.

Ooijpolder / Wylerbergmeer

- Schildpad
- Aalscholver
- Putter
Groepje puttertjes over het bruggetje aan de Alde Weteringweg.
- Buizerd
- Ooievaar
- Blauwe reiger
- Roodborsttapuit
De roodborsttapuiten die ik de afgelopen dagen zag waren nog niet helemaal rijp, denk ik. Niet het strakke mannetje met uitgesproken oranje borst, witte nekvlekken en pikzwart koppie, dat ik gewend ben van de de Bemmelse Waard, maar ietwat opgezette, bruinige pluizebolletjes. Vrouwtjes of juvenielen misschien. En/of ze zitten momenteel in de rui.

En was dat voorbij fladderende vogeltje met die lange staart misschien een staartmees…?
(Die wil ik zo graag zien!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten