zondag 3 augustus 2014

Groenling

Voor het huis van P. hoor ik een vogeltje fluiten. Met mijn ogen tast ik de hoge dennenboom aan de straat af en zie ik helemaal bovenop de top iets zitten. Door mijn kijker zie ik een gelig vogeltje. Gelige vogeltjes zijn altijd goed! Het blijkt m'n eerste groenling te zijn. Prachtige vogelaarsafsluiting van een lekker dagje fietsen.

















Megen


Lijster
Blauwe reiger 
De vreemde vogel op een paaltje bleek, gezien door de verrekijker, een 'ordinaire' reiger te zijn.

Bergharen 

Putter 
Een hele zwerm vrolijk tsjilpende puttertjes.

Beuningen

Waterhoen 
Met twee jongen.
Buizerd 
Hij zat midden in een weiland en vloog op toen ik hem mijn fietsbel liet horen.
(Misschien moet ik de bel even laten stemmen door een fietsbelstemmer.)
Winterkoning 
Een piepkleine juveniel liet heel even zijn 'gezicht' zien in de tuin van P.
Turkse tortel 
Twee stuks op het dak van P. Duidelijk herkenbaar aan de zwarte streep in de nek.
Groenling 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten