donderdag 22 januari 2015

K-k-kuifmees?

Eigenlijk kan ik niet meer zonder verrekijker de deur uit. Wandelend naar het centrum merkte ik een typisch vogelgeluid op dat ik nog niet eerder gehoord had. Ik liep in de richting van het geluid, en zag hoog in een boom een wit/grijs vogeltje met een zwarte stropdas zitten. Nou ja, ik dénk dat hij wit/grijs was. Het weer was erg donker, en zo hoog in de boom kon ik hem eigenlijk alleen maar van onder proberen te bestuderen. Was het een heel raar fluitende, ordinaire koolmees (dat schijnen ze wel eens te doen) óf heb ik nu voor de tweede keer misschien een kuifmees gezien...? Als ik naar z'n zang/roep op m'n vogel-app luister, dan zóu het zomaar kunnen.

Maar ik moet hard voor mezelf zijn. Ik tel hem wederom niet als waarneming.

God, waarom maakt U mijn leven zo zwaar?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten