zaterdag 31 januari 2015

31-01-15

Ondanks dat ik meer van open plekken dan van bossen houd, besluit ik een stukje Groesbeeks bos te verkennen, en neem ik me voor om daarna naar het Wylerbergmeer en de Ooijpolder te fietsen. 'Per ongeluk' blijf ik echter urenlang in het bos rondhangen. Geen weide- en watervogels vandaag dus.

Groesbeekse bos / Park Brakkestein

- Vink
- Houtduif
- Grote bonte specht
- Goudhaan 
- Boomkruiper 
- Pimpelmees 
- Koolmees
- Kuifmees 
Tijdenlang hoop je tevergeefs het beestje tegen te komen, en dan zie je hem drie keer (vandaag twee keer) in iets meer dan een week. Zo werkt dat vaak bij nieuwe waarnemingen, meen ik gemerkt te hebben.
- Boomklever 
- Zwarte mees
- Roodborst 
- Gaai
- Buizerd
- Keep
Prachtig in beeld. Een vrouwtje en een mannetje, en wellicht zaten er nog wat meer. Onvoldoende tijd om al die fladderende silhouetten te be-verrekijken.
- Winterkoning 
- Heggenmus 

Toch een mooie serie bosvogels gespot op deze grauwe dag. Ik hoorde ook nog een groene dan wel zwarte specht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten