zaterdag 17 januari 2015

Kraaijenbergse plas

Ondanks dat ik fysiek nog niet helemaal bijgekomen ben van de pauzeloze vogeltocht van gisteren, besluit ik nu eens rustig aan richting de Kraaijenbergse plassen te fietsen. Op internet zag ik dat daar wat leuke waarnemingen waargenomen zijn. Of hoe zeg je dat. Verder dan de plas bij Linden kom ik echter niet. (De tijd vliegt en ik ben aan de late kant.) En daar valt het me eerlijk gezegd nogal tegen. Een niet toegankelijke haven, landbouwnatuur en kale weilanden, met op de achtergrond continu het lawaai van autoverkeer op de brug. Misschien ga ik nog wat andere plassen verkennen, maar ik denk dat ik veel beter weer gewoon richting de Ooijpolder kan fietsen.

Kraaijenbergse plassen (plus de fietstocht ernaartoe).

- Staartmees
Ik moet nog een keer 'Pssst! Pssst!' naar ze psssten, want daar schijnen ze nieuwsgierig op te reageren.
- Aalscholver
- Roofvogel 
Geen buizerd, geen torenvalk en geen slechtvalk. Dan zal het wel een sperwer geweest zijn. In eerste instantie dacht ik dat het een overvliegende zwarte kraai was, maar mijn kijker corrigeerde die gedachte.
- Roodborst 
- Blauwe reiger
- Vink
- Canadese gans
Smaakvol gekleurd beestje.
- Ringmus
- Koolmees 
Een zwermpje van een tien-, vijftiental koolmeesjes. Heb ik al twee keer eerder gezien. Toch apart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten