woensdag 13 juli 2016

Gierzwaluwexcursie 2016

Tijdens m’n derde gierzwaluwexcursie aller tijden heb ik de beestjes éindelijk in en uit hun nest zien vliegen (lees: onder de kier van een dakpan zien verdwijnen / tevoorschijn zien komen). Prachtig gezicht! De drie zwarte roodstaarten op de Stevenskerktoren waren mooi meegenomen.

Op en bij de trappen van het Valkhofpark zaten minstens vijftig man naar Pokémonfiguurtjes te zoeken. Ik heb nog even meegezocht met mijn verrekijker, maar geen Squirtle of Bulbasaur te zien.

Na de excursie ben ik naar de kwartelkoning gefietst. Helaas liet hij zich deze keer niet aan mij horen. Laat staan zien. Lekker zonder licht door de Persingensestraat richting huis gefietst in de hoop op een uil of een ree. Die zag ik allebei niet (ik tel de twee steenuiltjes op de heenweg even niet mee) maar er verdween wel iets vosachtigs in het struweel. (Infraroodkijker vergeten.)

Tip: donderdag 21 juli vindt de laatste gierzwaluwexcursie van dit jaar in Beek plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten