woensdag 10 augustus 2016

Kleine strandloper

Als er één vogel schreeuwt om 'n telescoop dan is 't wel de kleine strandloper. Niet eens groter dan een witte kwik. Nieuwe Gelderse vogel!

Door mijn verrekijker heb ik een filmpje proberen te maken. Niét-om-aan-te-zien. Dat weet ik heus wel. Maar je hoort een vogelroep. Misschien wel het geluid van een kleine strandloper. Dát weet ik dus weer niet. Wie het wel weet mag het zeggen. Ach toe!


Verder voldeed het beestje aan alle beschrijvingen en was het op precies dezelfde plek al eerder gesignaleerd. Heus. (Het is dus geen bosui, zoals via een waarneming.nl-mailtje werd gesuggereerd.)  

Edit: 'Ik hoor een bosui ter.' stond er in dat mailtje. Bosui? Doelde hij op de vorm van de kleine strandloper in het filmpje? Maakte hij een grap? Of was hij de 'l' vergeten? Bosuil? Maar dan hield hij me ook voor het lapje. En waar staat de afkorting 'ter.' voor? Raar.

Waarschijnlijk heeft hij grote vingers en een kleine smartphone. Hij bedoelde natuurlijk bosruiter. Laat die daar nou gisteren gesignaleerd zijn. En laat dat nou alwéér een nieuwe Gelderse vogel voor mij zijn. Op beeld waargenomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten