zondag 14 augustus 2016

Kwartel [2]


Ik meende ze al eerder waargenomen te hebben. En ik ben er nog steeds niet uit of ik me destijds vergist heb of niet. Maar nu heb ik harde kwartelbewijzen in de vorm van heerlijk rustgevende geluidsopnamen. Fijn dat het vogeltje zo'n simpel en herkenbaar geluid maakt. De amateuristische vogelaar in mij is hem voor eeuwig dankbaar.

Vanaf het struinroutepad zag ik een heel klein bolletje een razendsnel sprongetje maken. Uit het gras, over een greppeltje, in het graanland. Er hing geen lange roze staart aan, dus ik zet mijn geld op een visuele kwartelwaarneming. Wat uiteraard héul bijzonder is.

Ook leuk vanavond: een vosje dat doodgemoedereerd langs vier ooievaars liep. Die zaten daar met nog eens dertien blauwe reigers vlak bij elkaar in een weiland, nog geen tien minuten van de stad vandaan.














Zoek de vos.
BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten