donderdag 11 augustus 2016

Roofvogelgeluid

Ik had de geluidsopname van de vier overvliegende roofvogels in de Groenlanden al in de prullenmand gegooid omdat hij nogal slecht was (harde wind) en omdat ik in de veronderstelling was dat ik met buizerds — buizerden moet je als vogelaar geloof ik zeggen — te maken had. Zojuist toch nog even terugbeluisterd. En nu twijfel ik. Miauwen ze eigenlijk wel? Zijn het wel buizerds? Ik hoor er een beetje rode wouw in. Maar ik hoor wel vaker dingen die er niet zijn. Toch maar even op waarneming zetten. 

Het geluid van deze knakker, zo'n tweeënhalf uur later, lijkt van dezelfde vogel afkomstig te zijn.

Edit 21-08-16: het vogelvisieforum maakt er wespendieven van. Dat verklaart waarom ik ze voor buizerds aanzag. Heb ik zomaar onverwachts een nieuwe Gelderse vogel in de knip!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten