maandag 1 augustus 2016

Ringmus

Beginnend collegavogelaar B. uitgelegd dat hij het niet als onbeschoft moet ervaren als ik hem op een vogel wijs, terwijl hij me iets aan het vertellen is. Hem vervolgens 783 keer geïnterrumpeerd.

Mij kun je blij maken met een (levende) mus. Op weg naar Landgoed Tongelaar vertel ik B. dat ik me niet kan heugen wanneer ik voor het laatst een ringmus heb gezien. Aan het eind van onze vogelarij zie ik er prachtig eentje in gevecht met zijn spiegelbeeld. Voor een raam van het kasteel. Stiekem een nog leukere waarneming dan de jagende boomvalk of de zingende geelgors

Ons hoofddoel: de wielewaal horen zingen hebben we niet gehaald. Terwijl we er tot half augustus een kans op zouden moeten hebben. Daarna trekken ze weer naar het zuiden. Dan maar gewoon even een oude opname herbeluisteren. Als afscheidsritueel voor een van de blijstmakende vogels van 2016.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten