woensdag 17 augustus 2016

Visarend?!

















Verhip, dat lijkt wel een visarend daar in die boom. Witte borst, witte kop, bruine vleugels, béétje aan de kleine kant. Voor meer details zit hij te ver weg. Snel herstel ik mezelf. Typische beginnende vogelaarsfout om een buizerd met witte plekken voor een bijzondere roofvogel aan te zien. Toch probeer ik door mijn verrekijker wat foto’s te maken. Het viel me op dat toen ik met mijn fiets op de dijk stil ging staan hij niet voor me opvloog. Een beetje buizerd was er normaal gesproken als een speer vandoor gegaan. Zelfs nu ik de dijk een stuk af loop in de hoop op een beter waarneming blijft hij gewoon zitten. Nou ja, een niet zo schuw uitgevallen buizerd blijkbaar. Ik blijf een tiental minuten staan in de hoop dat hij nog een stukje voor me gaat vliegen. Dat doet hij niet. En ik besluit te vertrekken.
















Thuisgekomen zie ik op waarneming.nl dat er vlak in de buurt wel degelijk een visarend is waargenomen. Ik bekijk de zeer slecht gelukte foto’s (soms vallen verrekijkerfoto's op het computerscherm nog wel mee, nu duidelijk niet) en meen er, met een beetje fantasie, wel degelijk een visarend in te zien. Dat zou weer een nieuwe Gelderse vogel voor me zijn! Even afwachten of hij vandaag nog in de buurt gezien wordt. Dan durf ik wel te gaan beweren dat de sullige Mars zonder het (echt) in de gaten te hebben gehad een kwartier naar een visarend heeft staan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten