woensdag 17 augustus 2016

Visarend?! [2]

'Heeft u de visarend gezien?!" Een vogelaarster roept het mij toe terwijl ik bij de E.W. sta te verrekijken. 'Hij vloog hier tien minuten geleden voorbij!' Nee, dat had ik niet. Helaas. Ik blijf nog even met haar staan praten, ontken dat ze de hier zeldzame bontbekplevier in haar telescoop heeft, en spring vervolgens op de fiets richting de plek waar ik de visarend gisteravond wél gezien meende te hebben. 

En verhips, hij zit er weer! Zelfde boom, twee takken lager. Terwijl ik hem uitgebreid bestudeer verzet álles zich in mij om er een buizerd in te zien. Tevergeefs. Tóch een buizerd met witte plekken. Had ik die gele poten gisteravond echt niet gezien? En had ik echt niet kunnen weten dat een visarend een stuk groter is dan een buizerd?

Twee uur later wordt er door een professionele vogelaar een bontbekplevier in de E.W. gemeld.

Amateur die ik ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten