maandag 22 september 2014

22-09-14

Ooijpolder / Wylerbergmeer

- Nijlgans
- Blauwe reiger
- Buizerd
- Torenvalk
- Haas
- Spreeuw
Een lawaaierige appelboom op de dijk lijkt te exploderen als ik er onderlangs fiets. Honderden spreeuwen maken zich uit de voeten. De weg ligt bezaaid met appelstukken.
- Wulp
- Putter
- Ooievaar
Twee stuks, Lekker dichtbij op een akkerland. Het werd me te fris om hem nog even na te tekenen.
- IJsvogel
Voor het eerst zie ik hem bij de kleine Wylerbergmeerbrug, waar dankzij een dammetje snel stromend water onderdoor loopt. Op een drietal meter afstand zit hij in zijn blauwe circusglitterjasje met zijn rug naar mij toe. Door mijn piepende fietsrem schiet hij onmiddellijk de lucht in.
- Vink
- Zwart-, mat- of glanskop...
- Roodborsttapuit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten