dinsdag 16 september 2014

Vogelgeluidenfocus

Nu ik bezig ben met het cursusboek en de bijbehorende cd van Nico de Haan, focus ik me extra op vogelgeluiden. Ik ben zeer benieuwd hoeveel ik er in mijn hoofd ga kunnen stampen. Er is nog veel werk aan de winkel! 

Heumensoord

- Boomklevertje
- Roodborsttapuit 
Mannetje plus vrouwtje, op hun vaste plek. 
- Torenvalk
- Vlaamse gaai
Ik hoorde een vreemd hijg-achtig geluid in een boom, dat blijkbaar van de wegvliegende gaai kwam.
- Koolmees
- Grote bonte specht
In een boom. Herkend aan z'n geluid. Een van de eerste nieuwe vogelgeluiden die ik (een tijdje geleden al) heb geleerd. Ik zag een zwart silhouetje wegvliegen.



- Grote Oranje bekerzwam
Eerst dacht ik dat iemand afval op het bospaadje langs de Bisseltse baan had gegooid maar het bleken opvallend oranje zakjeszwammen te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten